Känner hur det kryper i kroppen

Hösten börjar sprida sin doft över våra gator och jag kommer på mig själv längtandes efter årets sommar, den som aldrig blev av. Det är mitten av augusti och jag har grillat ute endast en gång, legat på stranden en gång och badat... ingen gång.


Denna helg börjar vi studenter röra på oss och slå våra rötter på främmande orter av olika anledningar.
Vad jag kan se ska de flesta åter sätta sig i skolbänken och lägga x-antal år på universitet- och högskolestudier. Hur blir det för mig då? Jo nedräkningen tills mitt plan lyfter från sveriges mark är i full gång, det är nog mindre kvar än vad jag egentligen anar och det känns så himla spännande. Folk frågar om jag inte är nervös, orolig eller rädd men mina känslor är förvånansvärt lugna - för att vara jag. Orolighet eller rädslan finns inte, mest lite nervositet men det anser jag inte vara mer än hälsosamt. 1 månad, kan det stämma?.. kanske. iiih

Kommentarer
Postat av: Maja

Blev det Australien som vi pratade om? :)

2011-08-13 @ 12:24:46
URL: http://majyaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0